Tuotteen lisääminen ostoskoriin onnistui Siirry ostoskoriin
Jotain meni pieleen
Ei varastossa

Motivational dynamics in the learning context

Interaction of individual and situational factors

Tapola Anna

Anna Tapolan väitöstutkimuksessa tarkastellaan koululaisten motivaatiota ilmiönä, joka syntyy oppilaan ja oppimistilanteen välisessä vuorovaikutuksessa. Tutkimuksen erityisenä kiinnostuksen kohteena on se, miten oppilaan yksilölliset motivationaaliset taipumukset (esim. tavoiteorientaatiot) ohjaavat tilannetulkintoja ja oppimistehtävään motivoitumista. Neljästä osatutkimuksesta koostuneen hankkeen kohderyhmänä olivat 4–9 luokan oppilaita. Tutkimusten tulosten pohjalta voidaan todeta, että oppilaiden yksilöllinen motivaatio ohjaa tilanteessa syntyviä tulkintoja sekä siinä virittyvän motivaation kehittymistä. Tulokset korostavat oppilaiden yksilöllisten motivationaalisten erojen tunnistamisen tärkeyttä myönteisten oppimiskokemusten tukemisessa.

Kirja

22 €

  • Julkaisija Kasvatustieteellinen tiedekunta (Helsingin yliopisto)
    Julkaisuvuosi 2013
    Sivumäärä 190
    Kieli Englanti
    Sarjat Studies in Educational Sciences
    Ulkoasu B5,pehmeäkantinen
    ISBN 9789521093647
    ISSN 1798-8322